השפעות ונזקים

עמק יזרעאל יש רק אחד: אזור שמוגדר בתמ"א 35 (תכנית המתאר הארצית המשולבת לבניה, לפיתוח ולשימור) כנופי, כפרי ומיועד לשימור, עם אדמות חקלאיות הפוריות בארץ, 20% מתנובת החלב של המדינה, ערש ההתיישבות הציונית וריאה ירוקה שכל טיול שנתי מגיע אליו.

לא נכון יהיה לבנות שדה תעופה בינלאומי בנכס לאומי זה, בסמיכות מפחידה לעשרות בתי ספר, גני ילדים וכפרי נוער. לא נכון יהיה להפוך את עמק יזרעאל לעמק לוד 2. פרופ' שלומית פז, ראש החוג ללימודי סביבה באוניברסיטת חיפה הגדירה את הרעיון "חסר אחריות" ו"בכייה לדורות". כל זאת- בעוד יש את חלופת נבטים, אשר מועדפת על ידי כל הגופים המקצועיים, ועל ידי תושבי 22 רשויות הנגב ועיריית באר שבע. בנבטים יש שדה אזרחי סלול ומאושר בתמ"א. האיזור אינו מאופיין באדמות חקלאיות או כאלו המוגדרות כמיועדות לשימור נופי, ובנוסף מיושב בדלילות כך שאין אזרחים שיסבלו מהרעש העצום וזיהום האוויר ששדה תעופה מביא עמו.

סוף סוף תוקל גם מצוקת תושבי המרכז, הכורעים תחת נטל הרעש הבלתי נסבל סביב נתב"ג כמעט 24 שעות ביממה.
דו"ח המשמעויות הסביבתיות של הקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג בעמק יזרעאל – פרופסור שלומית פז, ראש החוג לגאוגרפיה באוניברסיטת חיפה. לחץ כאן

הקמת שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל תהווה בכייה לדורות

ביטחון

ביטחון

בריאות

בריאות

חברה

חברה

כלכלה

כלכלה

סביבה

סביבה

ציונות

ציונות